مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 25 دی 1400 ساعت 14:452022-01-15اقتصادي

پرونده ویژه| سایت نفتی خزر رؤیایی که تعبیرش ضرورت دارد


با کشف نفت در دریای خزر ایران عملاً تبدیل به یکی از غول های نفتی دنیا در حوزه اکتشافات آب های عمیق شده که متأسفانه با گذشت چندین سال از زمان اکتشاف مسؤولان ارشد گذشته تنها نظاره گر چنین دستاوردی بودند و تمام ظرفیت های بالقوه و بالفعل آن را به کمای مدیرتی بردند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از رشت، پس از پیروزی انقلاب اسلامی شرکت ملی نفت ایران در دهه 1370 فعالیت های تحقیقاتی خود را با همکاری شرکت های بین المللی در قالب کارگروهی با عنوان SCSG با همکاری شرکت های شل، وبا اویل، لازمو و شرکت نفت خزر توسط شناور پژواک آغاز کرد که در آن زمان کل هزینه های مطالعات لرزه نگاری نیز توسط شرکت شل پرداخت شد.

بعد از انجام مطالعات توسط کارگروه SCSG و مطالعات مجدد توسط کارگروه SMDP منجر به شناسایی 46 ساختار کوچک و بزرگ هیدروکربوری در دریای خزر شد که از بین آن ها 28 ساختار به عنوان اولویت های حفاری و اکتشافی انتخاب شدند.

هدف از ساخت دکل نیمه شناور حفاری امیرکبیر از آنجا که حوضه جنوبی دریای خزر جزو حوضه آب های عمیق جهان محسوب می شود برای انجام عملیات حفاری نیاز به ساخت دکل نیمه شناور بود که به همین دلیل تصمیم گرفته شد برای ادامه فعالیت این نوع از دکل که از تکنولوژی بسیار پیشرفته برخوردار بوده و فناوری ساخت آن نیز صرفاً در دست کشورهای غربی بود برای اولین بار


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پرونده ویژه| سایت نفتی خزر رؤیایی که تعبیرش ضرورت دارد

پرونده ویژه| سایت نفتی خزر رؤیایی که تعبیرش ضرورت دارد